نکته هایی درباره تدریس در کلاش
 
املای ابتدایی
 
 
دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, :: 18:45 ::  نويسنده : پری کلانتری
نکته هایی درباره ی تدریس در کلاس درس
1 - انعطاف پذیر باشید . قدری خلاقیت و خودجوشی در طرح درس خود بگنجانید تا از « آن » ها و « لحظه » های قابل تدریس ،‌بیش ترین بهر ه را ببرید .


 

 

2- شتابی برای حرکت خودتان معین کنید .باید هم زمان ،‌ ضمن ان که از سریع ترین دانش آموز خود جلوترید ، در کنار کندترین آن ها نیز باشید .

 

3-از دانش آموزان برای درس دادن به هم در کلاس استفاده کنید .وقتی بچه ها به یکدیگر درس می دهند ،‌همه برنده هستند .


 

4- فرایند ساده ای برای حل مسئله در شش گام به دانش آموزان بیاموزید .

 - شناسایی مشکل ( یا مسئله ) ؛

- تعریف محدوده ی مشکل ؛ 

- روشن ساختن موضوعات ؛ 

- جست و جو برای یافتن راه حل ها ؛

 - اقدام کردن ؛

 - ارزیابی نتایج .

 

 

5- رویه ی کاری خود را مشخص کنید. رویه ها معجزه می کنند .دانش آموزان با ساختار شکوفا می شوند و از این رو ،‌وقتی از گام های بعدی مطلع باشند ،‌بهتر عمل می کنند .


6- دانش آموزان جدید خود را با دادن « بسته ی بچه ی جدید » ،‌با آغازی خوش روبرو کنید .این بسته ی یادگیری برانگیزاننده ،‌می تواند شامل نقشه ی مدرسه ،‌جدول فعالیت های روزانه ( برنامه ی هفتگی ) ،‌عکس کلاس ،‌فهرست اسامی هم کلاسی ها و مثلاً ژتون مجانی خرید از بوفه ی مدرسه باشد .


7- در دنیای امروز که میزان توجه کوتاه شده و آستانه ی تحمل افراد در یادگیری پایین آمده است ،‌ضرب المثل های قدیمی از نو اهمیت بیش تری پیدا می کنند . از آن ها برای تدریس درس های مهم زندگی استفاده کنید .حتی بهتر این است که بچه ها را وادار سازید ضرب المثل های خود را بیاورند تا فهم خود را از جهان ،‌با یکدیگر تقسیم کنند .


8- با بی حوصلگی و یکنواختی بجنگید . رقیب شما در کار تدریس ، شبکه های تلویزیونی و ماهواره های قدرت مندی هستند که از ابزارهای جذاب تری برخوردارند .


9 - به دانش اموزان خود کمک کنید منظم بشوند و منظم باقی بمانند . منظم بودن ،‌یکی از مهارت های بقا در زندگی است . استفاده از دفترچه ی یادآوری درس ها ( دفترچه ی یادداشت دانش آموزی ) ،‌راه خوبی برای شروع این کار است .


10 - کلیشه های جنسیتی را در هم بشکنید . دانشمندان و ریاضی دانان زن را به مثابه الگوی رفتاری ،‌به دختران جوان معرفی کنید . هم چنین به دانش آموزان دختر کمک کنید مراحل ترقی را در مدرسه پشت سر بگذارند و از سقف شیشه ای تعیین شده بگذرند ......


و ..... و 491 نکته ی باقی مانده را در کتاب « 501 نکته برای معلمان » ،‌ اثر دکتر رابرت دی . رمزی ،‌ترجمه ی دکتر مرتضی مجدفر و  وحید رضا نعیمی ،‌ انتشارات قدیانی ، مورد تآیید و معرفی شده در وزارت آموزش و پرورش ،‌بخوانید .

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من که درباره دروس ابتدایی است خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان املای ابتدایی و آدرس parka.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 100
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


هاست

هاست